Contoh Surat Pengunduran Diri Resign Yang Benar

Contoh Surat Resign - Pengunduran diri dari suatu perusahaan memerlukan surat sebagai perantara. Tidak dapat dipungkiri bahwa bekerja pada suatu perusahaan selama bertahun tahun pasti membosankan. Ada saatnya kita memerlukan suasana baru untuk menghilangkan kejenuhan. Seperti pindah perusahaan atau membuat usaha sendiri.

Membuat surat pengunduran diri itu tidak sulit hanya perlu memerhatikan ejaan yang baik dan benar. Biasanya membuat surat pengunduran diri perlu adanya ucapan terima kasih karena sudah lama bekerja di perusahaan tersebut dan juga menggunakan bahasa baku dan sopan.

Contoh Surat Pengunduran Diri

Oleh karena itu Devil Blog akan memberikan informasi menarik untuk anda mengenai Contoh Surat Pengunduran Diri yang bisa anda gunakan untuk keluar dari perusahaan anda. Mari kita simak informasinya. 

Contoh Surat Pengunduran Diri Resign

Bogor, 7 Oktober 2015
Kepada, Yth
HRD Manager
PT.Angkasa Jaya
Jl.Merdeka No.14
Bogor

Dengan Hormat
Melalui surat ini saya Satrio Ade bermaksud mengundurkan diri dari PT Angkasa Jaya Sebagai Sales Marketing, terhitung sejak tanggal 06 Oktober 2015
Saya ucapkan banyak terima kasih atas kesempatan yang telah diberikan kepada saya untuk bekerja di perusahaan yang Bapak pimpin. Saya juga memohon maaf kepada seluruh karyawan dan staff  bila ada salah perkataan yang kurang berkenan dan pernah melakukan kesalahan.
Semoga PT.Angkasa Jaya dapat terus berkembang dan maju.

Hormat Saya
Satrio Ade

Itulah Contoh Surat Pengunduran Diri Resign yang dapat anda gunakan untuk mengundurkan diri dari perusahaan. Semoga bisa anda gunakan dengan baik dan semoga bermanfaat. Terima kasih telah membaca artikel ini.

1 Response to "Contoh Surat Pengunduran Diri Resign Yang Benar"

  1. Saya Rambo Hitam dari Grammy, saya bekerja di Kem Grammy, isteri saya meninggal dunia 6 tahun yang lalu dan sejak saya menjaga anak tunggal saya bernama Clinton, seorang kawan nasihat saya untuk mencari isteri, pada pencarian saya bertemu Jennifer dia dan wanita Inggeris, Saya suka begitu banyak bahawa saya boleh memberikan segala-galanya dia berusia 37 tahun, selepas beberapa waktu bertarikh saya begitu banyak cinta dengannya, kami mempunyai beberapa salah faham, dan dia pecah dengan saya dan saya merayu kepadanya untuk kembali anak saya dipanggil dia berkata Tidak, bahawa dia telah menemui orang lain, dan kita suka antara satu sama lain selepas beberapa hari saya membaca artikel tentang bagaimana Dr Lomi boleh membantu membawa kembali , Saya memutuskan untuk mencuba, saya menghubungi Dr Lomi untuk membantu beliau memberitahu saya apa yang perlu dilakukan untuk membawa balik kekasih saya yang saya lakukan, dia melakukan doa dan Jennifer kembali dia mencintai saya dan menghargai saya lebih sekarang, dan kami mempunyai masa terbaik dalam hidup kita, Dr Lomi juga menyediakan beberapa herba semulajadi yang membuat saya kuat dan sihat lagi sekarang saya merasa seperti seorang pemuda saya berpuas hati dengan seksualnya sangat baik kita berdua gembira, hubungi Dr Lomi pada nombor WhatsApp +2349034287285 atau e-mel kepadanya di lomiultimatetemple@gmail.com HE MEMPUNYAI PENYELESAIAN TERBAIK UNTUK ANDA...

    ReplyDelete

Silahkan berkomentar sesuai topik,saya menghargai komentar anda. Bila anda berkomentar,saya akan komen ke blog anda juga. Terimakasih telah mengunjungi blog ini.